Gender differences in injuries attributed to workplace violence in Ontario 2002-2015

Objectives: The aim of the study is to compare trends in the incidence of injury resulting from workplace violence for men and women at the population level over the period 2002–2015 among working-age adults in Ontario, Canada.
Methods: Administrative records of injury resulting from workplace violence were obtained from two population-based data sources in Ontario: 21 228 lost-time workers' compensation claims (2002–2015) and 13 245 records of non-scheduled emergency department visits (2004–2014), where the main problem was attributed to a workplace violence event. Denominator counts were estimated from labour force surveys conducted by Statistics Canada, stratified by age and sex. Age-standardised rates were calculated using the direct method.
Results: Over the observation period, workplace violence incidence rates were in the range of 0.2–0.5 per 1000 full-time equivalent workers. Incidence rates of injury due to workplace violence among women increased over the observation period, with an average annual per cent change (APC) of 2.8% (95% CI 1.7% to 3.9%) in compensation claims and 2.7% (95% CI 1.0% to 4.4%) in emergency department visits. In contrast, there was no change in workplace violence injury rates among men in compensation claims (APC: −0.2% (95% CI −1.2% to 0.9%)) or in emergency department visits (APC: −0.5% (95% CI −1.6% to 0.6%)). A pronounced increase in workplace violence injury rates was observed in the education sector with an APC=7.0% (95% CI 5.6% to 8.5%) for women and an APC=4.1% (95% CI 0.9% to 7.4%) for men.
Conclusions: Differences in the risk of injury resulting from workplace violence for women relative to men in Ontario between 2002 and 2015 were verified by two data sources. The relative risk of violence for men and women also differed across industries.

Source: Chen, C., Smith, P. M. et Mustard, C. (2018). Occup Environ Med.
http://dx.doi.org/10.1136/oemed-2018-105152

HSA - Statistic Report 2017

Annual Summary of Workplace Injury, Illness and Fatality Statistics presents the most recently available statistics on occupational injury, illness and workplace fatalities in Ireland.

Source: https://www.hsa.ie/eng/Publications_and_Forms/Publications/Latest_Publications/Statistics_Report_2017.81204.shortcut.html

Canadiens vulnérables au bruit en milieu de travail

Contexte : Les lois relatives à la santé et à la sécurité visent à protéger les travailleurs des dangers, y compris du bruit excessif. Cependant, certains travailleurs ne sont pas tenus d'utiliser des dispositifs de protection de l'ouïe en cas d'exposition à du bruit intense et ils peuvent en subir les répercussions néfastes, notamment des troubles auditifs et des acouphènes.
Données et méthodes : Les données pour les personnes âgées de 19 à 79 ans (n = 6 571) ont été recueillies de 2012 à 2015 dans le cadre de l'Enquête canadienne sur les mesures de la santé. Les personnes exposées à du bruit intense en milieu de travail sont celles qui doivent élever la voix pour communiquer avec une personne se trouvant à la distance d'un bras. Les travailleurs vulnérables sont ceux qui ne sont pas tenus d'utiliser, pendant leur travail dans des environnements bruyants, des dispositifs de protection de l'ouïe et qui ne les utilisent que parfois, rarement ou jamais.
Résultats : On estime que 11 millions de Canadiens (43 %) ont travaillé dans des environnements bruyants et que plus de 6 millions d'entre eux (56 %) sont classés comme étant vulnérables au bruit en milieu de travail. Même si le pourcentage de femmes vulnérables (72 %) était supérieur à celui des hommes (48 %), le nombre d'hommes dépassait celui des femmes dans ce contexte pour atteindre 3,7 millions (par rapport à 2,4 millions de femmes). Les travailleurs autonomes étaient plus susceptibles d'être vulnérables que les employés, tout comme les cols blancs étaient plus susceptibles d'être vulnérables que les cols bleus. Les travailleurs vulnérables étaient plus enclins à déclarer souffrir de troubles auditifs et d'acouphènes que les personnes n'ayant jamais travaillé dans un environnement bruyant.
Interprétation : Un pourcentage élevé de travailleurs exposés à un milieu de travail bruyant était vulnérable parce que l'utilisation d'un dispositif de protection de l'ouïe n'était pas obligatoire ni courante

Source: https://www150.statcan.gc.ca/n1/fr/pub/82-003-x/2018008/article/00002-fra.pdf

Pour une maternité sans danger - Statistiques 2013-2016

Les statistiques présentées dans le document concernent les principales caractéristiques des travailleuses dont les réclamations relatives au programme Pour une maternité sans danger ont été reçues et acceptées. Le document porte notamment sur les risques les plus fréquents pour la femme enceinte ou l'enfant à naître et sur la répartition des réclamations selon le secteur d'activité, la profession, l'âge de la travailleuse et l'état d'avancement de la grossesse. ?

Source: http://www.cnesst.gouv.qc.ca/Publications/300/Pages/DC_300_254.aspx

Safe Work Australia - Priority industry snapshots 2018

These snapshots provide WHS insights into the industries identified as a priority in the Australian Work Health and Safety Strategy 2012-2022.

Source: https://www.safeworkaustralia.gov.au/collection/priority-industry-snapshots-2018

Beyond Determining Compliance: How Can Workers’ Compensation Insurers’ Exposure Data Be Improved and Used?

The workers' compensation system can be used for more than processing work-related illness or injury insurance claims. The data collected through this system provide valuable information to identify how these injuries and illnesses happen, so that they can be prevented.
In recent years, use of workers' compensation injury and illness data in the public health field has grown. However, occupational exposure data (also known as industrial hygiene data) collected by many workers' compensation insurers is understudied. If analyzed, these data may help identify priority hazards and trends over time because the data include worker exposures to different types of stressors:
•Chemical
•Physical
•Biological
•Ergonomic
The data could also be used to develop strategies for controlling exposures that would improve worker health.

Source: https://blogs.cdc.gov/niosh-science-blog/2018/08/06/using-workers-comp-data/

Le travail en horaires atypiques : quels salariés pour quelle organisation du temps de travail ?

Travailler le soir, la nuit, le samedi ou le dimanche ? en horaires dits «?atypiques?» en comparaison des horaires standards en journée, du lundi au vendredi ? ne constitue pas des situations marginales. En 2017, en France (hors Mayotte), 44 % des salariés (10,4 millions de personnes) sont, au cours d'un mois, soumis à au moins un horaire de travail atypique sur leur lieu de travail, à leur domicile ou ailleurs. Le travail le samedi est le plus répandu avec 35 % des salariés mobilisés.
 En 2017, en France (hors Mayotte), 44 % des salariés sont, au cours d'un mois, soumis à au moins un horaire de travail atypique sur leur lieu de travail, à leur domicile ou ailleurs, ce qui représente 10,4 millions de personnes. Le travail le samedi est le plus répandu avec 35 % des salariés mobilisés. Les horaires atypiques concernent davantage les hommes et sont moins fréquents chez les plus âgés. Ils se concentrent dans certaines familles professionnelles et certains secteurs d'activité, notamment pour assurer la continuité de la vie sociale, la permanence des services de soins, la protection et la sécurité des personnes et des biens.
 Même si les horaires atypiques donnent parfois lieu à des récupérations, les salariés qui en effectuent ont également des durées du travail plus longues que les autres salariés, à temps complet comme à temps partiel, et sont contraints à une plus grande disponibilité au-delà de leurs horaires habituels de travail.
 76 % des non-salariés, soit 2,4 millions de personnes, sont également soumis à au moins un horaire atypique un mois donné.

Source: http://dares.travail-emploi.gouv.fr/IMG/pdf/2018-030.pdf

Mortalité par suicide des salariés affiliés au régime agricole en activité entre 2007 et 2013

Description et comparaison à la population générale
Introduction – Un excès de mortalité par suicide des travailleurs du secteur agricole a été mis en évidence en France et à l'étranger. À notre connaissance, aucune étude n'a porté précédemment sur la mortalité par suicide des salariés agricoles affiliés à la Mutualité sociale agricole (MSA). Les objectifs de l'étude étaient de décrire la mortalité par suicide des salariés agricoles affiliés à la MSA en activité entre 2007 et 2013, et de la comparer à celle de la population générale française.
Méthode – Le nombre de suicides des salariés affiliés à la MSA en activité sur la période 2007-2013 a été quantifié. Leur répartition par mode opératoire a été ensuite décrite. La mortalité par suicide des salariés a enfin été comparée à celle de la population générale française à l'aide de ratios standardisés de mortalité (SMR) par suicide.
Résultats – Les résultats montrent une sous-mortalité par suicide des salariés en activité affiliés à la MSA par rapport à la population générale : SMR=0,81 ; IC95%: [0,75-0,88] chez les hommes, et SMR=0,46 [0,37-0,58] chez les femmes.
Discussion-conclusion – Cette sous-mortalité par rapport à la population générale est classiquement observée dans la surveillance des cohortes professionnelles. Elle s'explique par un ensemble de mécanismes de sélection regroupés sous le nom d'effet du travailleur sain, mais ne permet pas de conclure à l'absence d'excès de risque de certains groupes de ces salariés vis-à-vis du suicide.

Source: http://invs.santepubliquefrance.fr/beh/2018/27/2018_27_2.html

Étude nationale de l’asthme actuel selon le secteur d’activité chez les artisans et commerçants en activité en 2013

Introduction – L’asthme relève de causes multiples, parmi lesquelles les facteurs professionnels contribuent pour environ 15% des cas. Afin de documenter la situation dans la population spécifique des artisans/commerçants, la prévalence d’asthme actuel a été estimée et déclinée selon les secteurs d’activité professionnelle.
Méthode – L’étude a porté sur l’ensemble des artisans et des commerçants en activité affiliés à la Sécurité sociale pour les indépendants (anciennement Régime social des indépendants) au 1er janvier 2013. L’asthme actuel a été défini à partir d’un modèle prédictif validé utilisant les données de remboursements de médicaments antiasthmatiques entre 2010 et 2012. Des prévalences ont été estimées selon le sexe et le secteur d’activité. Une comparaison de la prévalence d’asthme actuel entre les secteurs d’activité a été réalisée en calculant des odds ratios (OR) et leurs intervalles de confiance (IC95%) à l’aide de modèles logistiques.
Résultats – L’étude a inclus 967 391 artisans/commerçants. La prévalence d’asthme actuel était de 5,6% chez les hommes (n=40 408) et 6,8% chez les femmes (n=16 547). Comparé au secteur de l’administration d’entreprise (activité de référence), un risque augmenté d’asthme a été observé chez les hommes et chez les femmes exerçant dans la boulangerie-pâtisserie (respectivement OR=2,1 [2,0-2,3] ; OR=1,2 [1,1-1,5]) ou dans le transport de voyageurs par taxi (respectivement OR=1,2 [1,1-1,3] ; OR=1,3 [1,1-1,6]). Un risque augmenté a été observé chez les hommes dans le secteur des ambulances (OR=1,4 [1,2-1,7]) et celui des manèges forains et parcs d’attraction (OR=1,4 [1,2-1,6]) et, chez les femmes, dans les écoles de conduite (OR=1,4 [1,1-1,8]).
Discussion – conclusion – Les secteurs d’activité professionnelle connus comme à risque d’asthme ont été retrouvés dans notre étude mais d’autres, non documentés dans la littérature, ont été observés. Ce travail apporte de nouveaux résultats pouvant contribuer à la prévention. Cependant, une meilleure caractérisation des expositions professionnelles et environnementales permettrait d’en préciser les actions.

Source: http://invs.santepubliquefrance.fr/beh/2018/27/2018_27_1.html

Evaluation of Occupational Exposure Limits for Heat Stress in Outdoor Workers — United States, 2011-2016

Heat stress, an environmental and occupational hazard, is associated with a spectrum of heat-related illnesses, including heat stroke, which can lead to death. CDC's National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH) publishes recommended occupational exposure limits for heat stress (1). These limits, which are consistent with those of the American Conference of Governmental Industrial Hygienists (ACGIH) (2), specify the maximum combination of environmental heat (measured as wet bulb globe temperature [WBGT]) and metabolic heat (i.e., workload) to which workers should be exposed. Exposure limits are lower for workers who are unacclimatized to heat, who wear work clothing that inhibits heat dissipation, and who have predisposing personal risk factors (1,2). These limits have been validated in experimental settings but not at outdoor worksites. To determine whether the NIOSH and ACGIH exposure limits are protective of workers, CDC retrospectively reviewed 25 outdoor occupational heat-related illnesses (14 fatal and 11 nonfatal) investigated by the Occupational Safety and Health Administration (OSHA) from 2011 to 2016. For each incident, OSHA assessed personal risk factors and estimated WBGT, workload, and acclimatization status. Heat stress exceeded exposure limits in all 14 fatalities and in eight of 11 nonfatal illnesses. An analysis of Heat Index data for the same 25 cases suggests that when WBGT is unavailable, a Heat Index screening threshold of 85°F (29.4°C) could identify potentially hazardous levels of workplace environmental heat. Protective measures should be implemented whenever the exposure limits are exceeded. The comprehensive heat-related illness prevention program should include an acclimatization schedule for newly hired workers and unacclimatized long-term workers (e.g., during early-season heat waves), training for workers and supervisors about symptom recognition and first aid (e.g., aggressive cooling of presumed heat stroke victims before medical professionals arrive), engineering and administrative controls to reduce heat stress, medical surveillance, and provision of fluids and shady areas for rest breaks.

Source: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/67/wr/mm6726a1.htm?s_cid=mm6726a1_e

Comparaisons européennes des durées du travail - Illustration pour huit pays

Les comparaisons européennes en matière de durée du travail sont complexes, en premier lieu en raison d'une grande diversité législative et institutionnelle sur le temps de travail entre les pays. Dans certains pays, la législation détermine fortement la durée du travail; dans d'autres, elle est quasi-inexistante; dans d'autres enfin, le temps de travail est du ressort de la négociation collective. Au-delà de ces différences, les caractéristiques de la population en emploi (part de femmes, de jeunes, de seniors en emploi, de cadres, d'ouvriers, du tertiaire dans les secteurs d'activité...) peuvent différer entre les pays et faire varier le temps de travail et la part de salariés à temps partiel.
En second lieu, les difficultés inhérentes à la mesure s'ajoutent à cette complexité, de par les lacunes de l'harmonisation des concepts de durée du travail et des modes de collecte dans les enquêtes entre pays. Ainsi, la comparaison des durées annuelles de travail reste encore aujourd'hui fragile. L'étude compare, en s'appuyant sur les informations présentes dans les enquêtes sur les Forces de travail (Labour Force Survey ou LFS) et en prenant les précautions nécessaires dans l'analyse au vu des éléments méthodologiques limitant les comparaisons, les durées habituelles hebdomadaires de travail en 2016 de huit États membres de l'Union Européenne (UE): l'Allemagne, le Danemark, l'Espagne, la France, l'Italie, les Pays-Bas, la Suède et le Royaume-Uni. Les durées habituelles sont moins sensibles que les durées effectives à la façon dont l'enquête est conçue; les comparaisons internationales sont alors plus robustes.

Source: http://dares.travail-emploi.gouv.fr/IMG/pdf/de_220_comparaisons_europeennes_des_durees_du_travail.pdf

Platform Workers in Europe - Evidence from the COLLEEM Survey

The recent surge of digital labour platforms has led to new forms of work organisation and tasks distribution across the workforce. This has raised several questions about the functioning and the benefits deriving from the reorganisation of work that those platforms entail and the associated risks.
The European Commission assessed online platforms in a May 2016 communication, focusing on both their innovation opportunities and regulatory challenges. In June 2016 the Commission also adopted its European Agenda for the Collaborative Economy, which clarified the concept and provided some guidance on the employment status of platform workers and the EU definition of worker.
The European Pillar of Social Rights aims to address some of the policy challenges associated to new forms of employment, including platform work. As accompanying initiatives, the Commission presented in December 2017 a proposal for a new Directive on transparent and predictable working conditions, and in March 2018 a proposal for a Council Recommendation on access to social protection for workers and the self-employed.
A crucial issue in designing the policy response to the emergence of digital labour platforms is the lack of reliable evidence. In 2017, the JRC conducted the COLLEEM pilot survey2 an initial attempt to provide quantitative evidence on platform work, responding to calls by the European Council and the European Parliament. The survey provides a basis for an initial estimation of platform work in 14 Member States.

Source: http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC112157/jrc112157_pubsy_platform_workers_in_europe_science_for_policy.pdf

Evaluation of the Impact of Ambient Temperatures on Occupational Injuries in Spain

Background: Extreme cold and heat have been linked to an increased risk of occupational injuries. However, the evidence is still limited to a small number of studies of people with relatively few injuries and with a limited geographic extent, and the corresponding economic effect has not been studied in detail.
Objectives: We assessed the relationship between ambient temperatures and occupational injuries in Spain along with its economic effect.
Methods: The daily number of occupational injuries that caused at least one day of leave and the daily maximum temperature were obtained for each Spanish province for the years 1994–2013. We estimated temperature–injuries associations with distributed lag nonlinear models, and then pooled the results using a multivariate meta-regression model. We calculated the number of injuries attributable to cold and heat, the corresponding workdays lost, and the resulting economic effect.
Results: The study included 15,992,310 occupational injuries. Overall, 2.72% [95% confidence interval (CI): 2.44–2.97] of all occupational injuries were attributed to nonoptimal ambient temperatures, with moderate heat accounting for the highest fraction. This finding corresponds to an estimated 0.67 million (95% CI: 0.60–0.73) person-days of work lost every year in Spain due to temperature, or an annual average of 42 d per 1,000 workers. The estimated annual economic burden is €370 million, or 0.03% of Spain's GDP (€2,015).
Conclusions: Our findings suggest that extreme ambient temperatures increased the risk of occupational injuries, with substantial estimated health and economic costs. These results call for public health interventions to protect workers in the context of climate change.

Source: Martínez-Solanas, È., López-Ruiz, M., Wellenius, G. A., Gasparrini, A., Sunyer, J., Benavides, F. G. et Basagaña, X. (2018). Environmental health perspectives, 126(6).
https://doi.org/10.1289/EHP2590

Worsening Workers' Health by Lowering Retirement Age: The Malign Consequences of a Benign Reform

In 2003, the retirement age of Swiss construction workers was lowered from 65 to 60. This reform has been intended to improve their health. Our study shows the opposite outcome. The human capital theory suggests that investments in employees' productivity by the employer and the employees themselves depend on the time remaining until their retirement. Hence, we hypothesize that pension reforms that reduce employees' working horizon decrease investments in work-related human capital, which translates into a higher prevalence of sickness absences, a longer absence duration, and worse health. By econometrically comparing pre- and post-reform cohorts of construction workers with other blue-collar workers, we find that among 56–60-year-old construction workers, their sickness absences increase from 3.2% to 5.6%, their sickness duration increases by 33%, and their probability of having health problems increases from 9% to 12.7% due to the reform.

Source: Bauer, A. B., et Eichenberger, R. (2018). Center for Research in Economics, Management and the Arts (CREMA).
http://www.crema-research.ch/papers/2018-02.pdf

2018 Report on Work Fatality and Injury Rates in Canada

Canadian workers compensation boards reported that 904 workers died due to work-related causes in 2016. This report provides a jurisdictional comparison of work-related fatality rates in Canada between 2011 to 2016 using data from the Association of Workers' Compensation Boards of Canada (AWCBC).
A comparison of fatality rates is important for identifying trends over time both within and between provinces and territories.
Job-related fatalities are classified as injury (e.g., death due to job-related electrocution) or occupational disease related (e.g., death from mesothelioma due to work-related exposure to asbestos).

Source: https://www.uregina.ca/business/faculty-staff/faculty/file_download/2018-Report-on-Workplace-Fatalities-and-Injuries.pdf

Testing a Strategy to Identify Incidence of Nurse Suicide in the United States

OBJECTIVE: The aim of this study was to test a strategy for quantifying incidence of nurse suicide using San Diego County data as a pilot for national investigation.
BACKGROUND: Worldwide, 1 person dies by suicide every 40 seconds; more than 1 000 000 suicides occur yearly. Suicide rates for nurses in the United States have not been evaluated. This methodological article tested a strategy to identify incidence of nurse suicide compared with those of physicians and the general public.
METHOD: Deidentified San Diego County Medical Examiner data from 2005 to 2015 were analyzed with a descriptive epidemiologic approach.
RESULTS: Overall RN (18.51) and physician (40.72) incidences of suicide per 100 000 person-years were higher than the San Diego general population, excluding nurses (15.81) normalized to 100 000 person-years.
CONCLUSIONS: Establishing incidence of nurse suicide is confounded by variation in reporting mechanisms plus incomplete availability of nurse gender data. Relatively small outcome numbers compared with the general population may underestimate results. Research using a larger sample is indicated. Nurse executives may decrease risk by proactively addressing workplace stressors.

Source: Davidson, J. E., Stuck, A. R., Zisook, S. et Proudfoot, J. (2018). Journal of nursing administration, 48(5), 259-265.
http://dx.doi.org/10.1097/NNA.0000000000000610

A study of leading indicators for occupational health and safety management systems in healthcare

Background: In Ontario, Canada, approximately $2.5 billion is spent yearly on occupational injuries in the healthcare sector. The healthcare sector has been ranked second highest for lost-time injury rates among 16 Ontario sectors since 2009 with female healthcare workers ranked the highest among all occupations for lost-time claims. There is a great deal of focus in Ontario's occupational health and safety system on compliance and fines, however despite this increased focus, the injury statistics are not significantly improving. One of the keys to changing this trend is the development of a culture of healthy and safe workplaces including the effective utilization of leading indicators within Occupational Health and Safety Management Systems (OHSMSs). In contrast to lagging indicators, which focus on outcomes retrospectively, a leading indicator is associated with proactive activities and consists of selected OHSMSs program elements. Using leading indicators to measure health and safety has been common practice in high-risk industries; however, this shift has not occurred in healthcare. The aim of this project is to conduct a longitudinal study implementing six elements of the Ontario Safety Association for Community and Healthcare (OSACH) system identified as leading indicators and evaluating the effectiveness of this intervention on improving selected health and safety workplace indicators.
Methods: A quasi-experimental longitudinal research design will be used within two Ontario acute care hospitals. The first phase of the study will focus on assessing current OHSMSs using the leading indicators, determining potential facilitators and barriers to changing current OHSMSs, and identifying the leading indicators that could be added or changed to the existing OHSMS in place. Phase I will conclude with the development of an intervention designed to support optimizing current OHSMSs in participating hospitals based on identified gaps. Phase II will pilot test and evaluate the tailored intervention.
Discussion: By implementing specific elements to test leading indicators, this project will examine a novel approach to strengthening the occupational health and safety system. Results will guide healthcare organizations in setting priorities for their OHSMSs and thereby improve health and safety outcomes.

Source: Almost, J. M., VanDenKerkhof, E. G., Strahlendorf, P., Tett, L. C., Noonan, J., Hayes, T., ... et Paré, G. C. (2018). BMC health services research, 18(1), 296.
https://doi.org/10.1186/s12913-018-3103-0

Les salariés exposés aux agents biologiques

Les résultats de l'enquête Sumer 2009-2010
En 2010, selon l'enquête Surveillance médicale des expositions des salariés aux risques professionnels (Sumer), 22,2% des salariés sont exposés à des agents biologiques (bactéries, virus, parasites, champignons), soit plus de 4,7 millions de personnes.
Les expositions «délibérées» aux agents biologiques sont celles où le processus de recherche ou de production nécessite l'utilisation d'agents identifiés et contrôlés. Elles concernent 0,7% des salariés (158 200 personnes), principalement des fonctionnaires travaillant dans le domaine des études et de la recherche.
Les expositions «potentielles» aux agents biologiques sont les plus fréquentes: 4 738 300 salariés (21,9%) sont ainsi exposés à des agents biologiques, avec un risque d'exposition supérieur à celui de la population générale. De plus, les expositions potentielles surviennent lors d'un contact humain pour 3 121 600 de salariés (14,5%).

Source: http://dares.travail-emploi.gouv.fr/IMG/pdf/2018-022.pdf

The Impact of Sickness Absenteeism on Productivity

New Evidence from Belgian Matched Panel Data
We investigate the impact of sickness absenteeism on productivity by using rich longitudinal matched employer-employee data on Belgian private firms. We deal with endogeneity, which arises from unobserved firm heterogeneity and reverse causality, by applying a modified version of the Ackerberg et al's (2015) control function method, which explicitly removes firm fixed effects. Our main finding is that, in general, sickness absenteeism substantially dampens firm productivity. An increase of 1 percentage point in the rate of sickness absenteeism entails a productivity loss of 0.24%. Yet, we find that the impact is much diversified depending on the categories of workers who are absent and across different types of firms. Our results show that sickness absenteeism is detrimental mainly when absent workers are high-tenure or blue-collar workers. Moreover, they show that sickness absenteeism is harmful mostly to industrial firms, high capital-intensive companies, and small- and medium-sized enterprises. This overall picture is coherent with the idea that sickness absenteeism is problematic when absent workers embed high levels of firm/task-specific (tacit) knowledge, when the work of absent employees is highly interconnected with the work of other employees (e.g., along the assembly line), and when firms face more limitations in substituting temporarily absent workers.

Source: https://www.iza.org/publications/dp/11543/the-impact-of-sickness-absenteeism-on-productivity-new-evidence-from-belgian-matched-panel-data

Mortalité prématurée par maladies cardiovasculaires chez les femmes selon la catégorie sociale et le secteur d’activité

Les maladies cardiovasculaires (MCV) regroupent un ensemble de pathologies comprenant les cardiopathies ischémiques, les accidents vasculaires cérébraux, les pathologies vasculaires périphériques, l’insuffsance cardiaque et les cardiopathies congénitales. Ces pathologies sont multifactorielles et sont génératrices de coûts importants directs (années de vies perdues, handicaps, recours aux soins) et indirects (perte de productivité due à la mortalité et à la morbidité) qui risquent d’augmenter en raison du vieillissement de la population.
En France, les MCV représentent une cause majeure de morbidité et la seconde cause de mortalité prématurée chez les femmes. La mortalité prématurée rendant compte du nombre de décès avant 75 ans constitue un indicateur important de la santé des populations du fait qu’elle est la conséquence de comportements ou d’expositions défavorables à la santé, notamment professionnels. Cette mortalité prématurée est en partie évitable avec la mise en place de programmes et de politiques de santé publique adaptés (prévention, prise en charge).
Contrairement aux hommes, les MCV sont moins bien documentées chez les femmes alors qu’elles partagent de plus en plus les mêmes facteurs de risque comportementaux (consommation de tabac, d’alcool) que les hommes. Les principaux déterminants des MCV sont multiples. Il s’agit d’une part des facteurs biocliniques et comportementaux (hypertension artérielle, dyslipidémies, syndrome métabolique, tabagisme, mauvaises habitudes alimentaires, plus récemment consommation d’alcool…) et d’autre part, des facteurs socioprofessionnels en particulier l’exposition au travail posté, au bruit ainsi que les risques psychosociaux. Les femmes connaissent également une exposition à des facteurs hormonaux tout au long de leur vie, des particularités physiopathologiques de la maladie coronaire, et une prise en charge de la pathologie coronarienne moins bonne que pour les hommes avec un dépistage plus tardif ou incomplet et des délais d’appel au Samu plus longs.

Source: http://invs.santepubliquefrance.fr/Publications-et-outils/Rapports-et-syntheses/Maladies-chroniques-et-traumatismes/2018/Mortalite-prematuree-par-maladies-cardiovasculaires-chez-les-femmes-selon-la-categorie-sociale-et-le-secteur-d-activite

Comparative performance monitoring report 19th Edition

The Comparative performance monitoring report 19th edition - Part 3 compares workers' compensation premiums, entitlements and scheme performance across Australia and New Zealand.
The 19th edition is divided into three parts:
?Part 1 – Work health and safety performance
?Part 2 – Work health and safety compliance and enforcement activities
?Part 3 – Premium, entitlements and scheme performance

Source: https://www.safeworkaustralia.gov.au/doc/comparative-performance-monitoring-report-19th-edition-part-3

The economic burden of occupational non-melanoma skin cancer due to solar radiation

Solar ultraviolet (UV) radiation is the second most prevalent carcinogenic exposure in Canada and is similarly important in other countries with large Caucasian populations. The objective of this article was to estimate the economic burden associated with newly diagnosed non-melanoma skin cancers (NMSCs) attributable to occupational solar radiation exposure. Key cost categories considered were direct costs (healthcare costs, out-of-pocket costs (OOPCs), and informal caregiver costs); indirect costs (productivity/output costs and home production costs); and intangible costs (monetary value of the loss of health-related quality of life (HRQoL)). To generate the burden estimates, we used secondary data from multiple sources applied to computational methods developed from an extensive review of the literature. An estimated 2,846 (5.3%) of the 53,696 newly diagnosed cases of basal cell carcinoma (BCC) and 1,710 (9.2%) of the 18,549 newly diagnosed cases of squamous cell carcinoma (SCC) in 2011 in Canada were attributable to occupational solar radiation exposure. The combined total for direct and indirect costs of occupational NMSC cases is $28.9 million ($15.9 million for BCC and $13.0 million for SCC), and for intangible costs is $5.7 million ($0.6 million for BCC and $5.1 million for SCC). On a per-case basis, the total costs are $5,670 for BCC and $10,555 for SCC. The higher per-case cost for SCC is largely a result of a lower survival rate, and hence higher indirect and intangible costs. Our estimates can be used to raise awareness of occupational solar UV exposure as an important causal factor in NMSCs and can highlight the importance of occupational BCC and SCC among other occupational cancers.

Source: Mofidi, A., Tompa, E., Spencer, J., Kalcevich, C., Peters, C. E., Kim, J., ... et Demers, P. A. (2018). Journal of occupational and environmental hygiene.
https://doi.org/10.1080/15459624.2018.1447118

Fatal Falls Overboard in Commercial Fishing - United States 2000-2016

Commercial fishing is one of the most dangerous jobs in the United States, with a 2016 work-related fatality rate (86.0 deaths per 100,000 full-time equivalent workers) 23 times higher than that for all U.S. workers (3.6). Sinking vessels cause the most fatalities in the industry; however, falling from a fishing vessel is a serious hazard responsible for the second highest number of commercial fishing–associated fatalities (2,3). CDC's National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH) analyzed data on unintentional fatal falls overboard in the U.S. commercial fishing industry to identify gaps in the use of primary, secondary, and tertiary prevention strategies. During 2000–2016, a total of 204 commercial fishermen died after unintentionally falling overboard. The majority of falls (121; 59.3%) were not witnessed, and 108 (89.3%) of these victims were not found. Among 83 witnessed falls overboard, 56 rescue attempts were made; 22 victims were recovered but were not successfully resuscitated. The circumstances, rescue attempts, and limited use of lifesaving and recovery equipment indicate that efforts to reduce these preventable fatalities are needed during pre-event, event, and post-event sequences of falls overboard. Vessel owners could consider strategies to prevent future fatalities, including lifeline tethers, line management, personal flotation devices (PFDs), man-overboard alarms, recovery devices, and rescue training.

Source: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/67/wr/mm6716a2.htm

Évaluation technique de l’extension de la deuxième enquête européenne des entreprises sur les risques nouveaux et émergents (ESENER-2)

Ce rapport expose les conclusions d'une évaluation technique détaillée de la deuxième enquête européenne des entreprises sur les risques nouveaux et émergents (ESENER-2). L'évaluation a notamment été commandée pour étudier l'incidence d'une extension de l'univers de l'enquête afin d'y inclure les micro-entreprises et les entreprises du secteur de l'agriculture, de la sylviculture et de la pêche.
Le fait d'inclure ces entreprises ne semble pas avoir réduit la qualité des données. Il s'agit d'une étape importante vers le développement d'une base factuelle fiable, ces entreprises contribuant de manière significative à l'économie. Le rapport inclut également des recommandations d'améliorations pour les procédures d'échantillonnage, lesquelles pourraient être mises en œuvre préalablement à l'enquête ESENER-3.

Source: https://osha.europa.eu/fr/tools-and-publications/publications/technical-assessment-expansion-second-european-survey/view

Australian Workers’ Compensation Statistics 2016–17

The publication presents an overview of the Comcare scheme and includes statistical data on the scheme's workers' compensation performance.

Source: http://www.comcare.gov.au/news__and__media/news_latest/comcare_schemeworkers_compensation_statistics_201617

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